O knjigi
Slovenski celovečerni filmi, posneti po letu 1991, niso samo nastali v bistveno spremenjenih produkcijskih razmerah glede na prejšnje jugoslovanske, ampak so oblikovali tudi prostor intenzivnega opredeljevanja do vprašanj slovenske nacionalne identitete.
Film kot umetniški ali komercialni objekt išče poglede družbenih subjektov, ki pa v njem iščejo refleksijo samih sebe in svojega okolja, zapiše Matic Majcen. Zato ni presenetljivo, da so celovečerni filmi, ki so nastali v začetnem obdobju samostojne Slovenije in ob finančni pomoči Filmskega sklada, v vseh fazah svojega kroženja v družbi (financiranje, produkcija, filmski tekst, distribucija, prikazovanje, recepcija) prežeti z nacionalnimi elementi. Majcnova knjiga vnaša metodološko svežino v slovenske filmske raziskave, postreže s presenetljivimi rezultati in interpretacijami, vključno z analizo petih najbolj gledanih poosamosvojitvenih filmov: Gremo mi po svoje, Petelinji zajtrk, Kajmak in marmelada, Outsider, Nikogaršnja zemlja.
O avtorju
Matic Majcen je sociolog kulture, ki se kot znanstvenik, kritik in urednik ukvarja s filmom.